ویدیو

رفع آبریزش بینی و حساسیت فصلی در طب سنتی | دکتر خیراندیش

رفع حساسیت فصلی در طب سنتی

رفع حساسیت فصلی و آبریزش بینی در طب سنتی - دکتر خیراندیش

در این مقاله ابتدا توضیحات دکتر خیراندیش را خواهید دید و درمانی که ایشان ارائه میکنند. سپس توضیحات تکمیلی درمان حساسیت فصلی و آبریزش بینی در طب سنتی را ارائه خواهیم کرد و در انتها ویدیوی دکتر را میتوانید به صورت کامل مشاهده کنید.

درمان حساسیت فصلی و آبریزش بینی در طب سنتی

دکتر خیراندیش در این ویدیو چه میگوید :

حساسیت فصلی، آبریزش و عطسه

اگر همین جوشانده نعناع را استفاده کنیم اتفاقی نمیفته، سرماخوردگی و از جمله آبریزش بینی. اگر این اتفاق افتاد و خواستیم به سرعت درمان کنیم یه مقدار اسانس نعناع رو روی پیشونی بمالید. یه مقداری داغ میشه و میسوزه ولی فوری کنترلش میکنه. اگر سرماخوردگی پیش آمد علی القاعده اگر دارو بخوره یا نخوره 3 روز بعد خوب میشه به شرطی که استراحت بکنید، اگر استراحت کنید گرما و انرژی به تن میدید. حالا اگر نتونه استراحت کنه بایستی گرمابخش ها رو استفاده کنید. بهترینش همین نعناع و پونه و سوپ گرم هست. روی ملاج رو با روغن کنجد یا زیتون و یا سیاهدانه چرب کنید، بهتره روغن کنجد باشه چون گرم تر و لطیف تره، وقتی ملاج گرم شد، سینوس ها گرم میشن و با سرعت خیلی زیادی آبریزش بینی کنترل میشه.

برای گرفتگی بینی هم همینطور چون انسداد سینوسی زیاد شده دیگه ترشح کنده. اگر خستگی زیاد شده و داره میره به سمت تب، بادکش کتف انجام بدید. و اگر خیلی شدید شد، سیاهدانه و عسل استفاده کنید. 1 واحد سیاهدانه پودر شده رو با 3 واحد عسل سریع مخلوط کنید، سیاهدانه وقتی پودر شد، نباید در معرض هوا بمونه. روزی 1 قاشق مرباخوری استفاده کنه، این برای سرماخورده ای هست که به تب و عفونت انجامیده.

برای کم کاری تیروئید

در حوزه بیماری های سرد دسته بندی میشه. کسی که دچار این بیماری شده بایستی از خوراک گرمی ها بیشتر استفاده کنه، هر وقت احساس سردی و ضعف داشتن و یا زود سرما میخوردن یه مقدار خوراک گرم استفاده کنن در حالت نرمال باقی خواهند ماند.

جهت خرید روغن کنجد، خرید معجون دوسین و خرید عطر نعنا میتوانید به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی از طریق وب سایت ارگانیک شو اقدام کنید .

توضیحات تکمیلی :

علل به وجود آمدن حساسیت فصلی در طب سنتی

۱ – وجود مواد زائد در بدن

معمولا با شروع فصل بهار و جوشش خون، مواد زائد بدن به حرکت در میآید و باعث انفعالاتی در بدن میشود. این تغییرات از یک دیدگاه مثبت و از دیدگاهی دیگر منفی میباشد .حرکت این مواد زائد باعث توجه بدن به این مسئله شده و در نهایت خون با تدابیر مناسب این مواد را اخراج میکند اما باید توجه داشت که از طرف دیگر همین مواد باعث ایجاد حساسیت فصلی میشوند . با توجه به نوع مزاج فرد، افراد میتوانند دچار حساسیت های مختلف شوند . برای مثال اگر فرد دارای مزاج بلغمی باشد، آبریزش بینی و عطسه از عوارض آن است . همچنین اگر فرد دارای مزاج صفراوی باشد، کهیر و خارش شدید بدن میتواند عارضه این مواد زائد باشد.

جهت آشنایی با مزاج بلغم و مزاج صفرا میتوانید تصاویر زیر را بررسی کنید و اگر نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر بودید پیشنهاد میشود مقالات مربوطه را مطالعه کنید.

توضیحات تکمیلی :

علل به وجود آمدن حساسیت فصلی در طب سنتی

۲ – مسدود بودن مسیر تخلیه و دفع مواد

چنانچه مواد زائد زیادی در مسیر تخلیه قرار بگیرد و بدن نتواند از مسیر اصلی اقدام به اخراج این مواد کند، سایر مسیرها انتخاب خواهند شد. جوش صورت و بدن، التهاب، خارش، آبریزش بینی و حساسیت های فصلی بهاری از جمله مسیرهای دیگر میباشد.

لزوما این اتفاق رخ نخواهد داد. گاهی غلبه مزاج دم باعث میشود تا پارگی مویرگ های درون بدن و نزدیک حلق و بینی رخ دهد. این پارگی باعث خروج مواد زائد از مویرگ به داخل بینی و یا گلو و تجمع مواد زائد در آن ناحیه خواهد شد. حال بدن باید عکس العمل مناسب را نسبت به این موضوع از خود بروز دهد . خارش، حساسیت فصلی خون دماغ، التهاب و … از اقدامات طبیعی بدن برای اخراج این مواد زائد میباشد.

معمولا در فصل زمستان بدن به سمت سردی سوق پیدا میکند و انسداد مجاری تنفسی رخ میدهد. این انسداد باعث تجمع مواد زائد در سینوس ها میشود. در فصل بهار که هوا به سمت گرم شدن میرود، مواد زائد و مسموم شروع به حرکت میکنند و همین حرکت با گرده افشانی گل ها و شکوفه ها همزمان شده و باعث بروز حساسیت فصلی میشود.

جهت آشنایی با مزاج دم میتوانید تصویر زیر را بررسی کنید و اگر نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر بودید پیشنهاد میشود مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

توضیحات تکمیلی :

درمان حساسیت فصلی و آبریزش بینی افراد با مزاج مختلف در طب سنتی

درمان حساسیت فصلی برای افراد مزاج بلغم :

بهترین راهکار برای چنین افرادی ، انجام ورزش میباشد. حتما باید ورزش ملایم به همراه خواب کم همراه باشد. رطوبتی که در بدن این افراد میباشد، با گرمای بهار فعالیت خود را شروع خواهد کرد، بنابراین با انجام ورزش میتوان این عارضه را از بدن از طریق عرق کردن دور کرد. از خوردن غذاهای گرم و تر و سرد و تر خودداری شود.

توضیحات تکمیلی :

درمان حساسیت فصلی و آبریزش بینی افراد با مزاج مختلف در طب سنتی

درمان حساسیت فصلی برای افراد مزاج سودا :

مصرف غذاهای ملین برای چنین افرادی در فصل بهار به شدت توصیه میشود. این امر باعث میشود که در صورت به وجود آمدن هیجانات، مواد زائد به صورت طبیعی و از راه های طبیعی از بدن خارج شوند. از خوردن آش های سبک غافل نشوید تا از این عارضه در امان بمانید. هندوانه، سبزیجاتی که برگ سبز پررنگ دارند، کشمش، ماست، کدو حلوایی، آبلیمو، انجیر، اسفناج و لوبیا جز خوراکی های ملین میباشند.

توضیحات تکمیلی :

درمان حساسیت فصلی و آبریزش بینی افراد با مزاج مختلف در طب سنتی

درمان حساسیت فصلی برای افراد مزاج صفرا :

این افراد که معمولا در اوایل تابستان و اواخر بهار دچار تشدید این عارضه میشوند، بهتر است از آش های ترش مزه استفاده کنند. عمده درمان این افراد در همین موضوع خلاصه میشود. از مصرف ادویه جات، مصرف مواد شیرین، مصرف مواد چرب و مصرف گوشت به شدت اجتناب باید شود.

توضیحات تکمیلی :

درمان حساسیت فصلی و آبریزش بینی افراد با مزاج مختلف در طب سنتی

درمان حساسیت فصلی برای افراد مزاج دم :

حجامت و تخلیه خون بهترین راهکار میباشد. البته فصد هم میتواند شما را از داشتن عوارض این بیماری دور نگه دارد.

چنانچه با مزاج های ۴ گانه آشنایی ندارید، میتوانید به مقاله آموزشی دکتر خیراندیش با عنوان ” آموزش مزاج شناسی دکتر خیراندیش ” مراجعه کنید.

توضیحات تکمیلی :

توصیه مهم برای رفع حساسیت فصلی در طب سنتی

۱ – از مصرف روزانه پرتقال به هیچ وجه غافل نشوید.

۲ – چای سبز، دمنوش و بادرنجبویه به شدت در کم کردن عارضه ها کمک کننده است.

۳ – مجاری بینی را به صورت روزانه با آب نمک شستشو دهید.

۴ – چنانچه مقدور است، هر روز مقداری عسل بخورید.

۵ – سیاهدانه، زردچوبه و دارچین را به عنوان چاشنی در غذاها اضافه کنید.

توضیحات تکمیلی :

نسخه مفید برای خارش پوست و حساسیت فصلی در طب سنتی

از خوردن گیاه خرفه غافل نشوید. این گیاه به شدت در درمان این عارضه کمک میکند. در هر وعده غذایی از این سبزی استفاده کنید. علاوه بر درمان خارش پوست، در درمان تلخی دهان نیز موثر خواهد بود.

توضیحات تکمیلی :

باز کردن راه های دفع مواد زائد بدن در طب سنتی

۱ – کسانی که دچار یبوست شده اند، از خوردن غذاهای ملین غافل نشوند. جهت درمان بیماری یبوست میتوانید به مقاله ” درمان یبوست در خانه توسط طب سنتی ” مراجعه کنید.

۲ – افرادی که دچار سردرد میشوند، باید هنگام خواب سرشان را با یک دستمال ببندند.

۳ – چنانچه دچار جوش های پوست فصلی میشوید، از کیسه کردن آن نواحی غافل نشوید.

۴ – چنانچه دچار سوزش گلو، گرفتگی و آبریزش بینی و عطسه های زیاد شده اید، روغن مالی با روغن های زیتون، بنفشه و بادام در قسمت زیر گلو، پشت گوش و بینی توصیه میشود.

توضیحات دکتر خیراندیش را در مورد رفع آبریزش بینی و حساسیت فصلی ببینید :

محصولات مرتبط :

تمامی محصولاتی که در این کلیپ توسط دکتر خیراندیش، برای درمان حساسیت فصلی و آبریزش بینی توصیه شده را می توانید به صورت مستقیم و با بهترین کیفیت و کاملا ارگانیک از مجموعه “ارگانیک شو” خریداری کنید.

توجه : این وب سایت هیچ ارتباطی به دکتر خیراندیش ندارد و به صورت مستقل عمل میکند .

یک نظر در “رفع آبریزش بینی و حساسیت فصلی در طب سنتی | دکتر خیراندیش

  1. امیر رضا گفت:

    دکتر جون بخدا تکی ای والله داری دمت گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *