پوست و مو, ویدیو

درمان لک ، کک و مک صورت در طب سنتی | دکتر خیراندیش

درمان لک صورت

درمان کک و مک و لک صورت در طب سنتی : دکتر خیراندیش

ابتدا دکتر خیراندیش درمان این بیماری را بیان خواهد کرد. سپس این عارضه از منظر طب سنتی مورد بررسی و درمان قرار خواهد گرفت.

درمان لک صورت وکک و مک توسط دکتر خیراندیش

کک و مک لک های تیره هایی هستند که روی صورت بروز میکنه و روی پوست هم ممکنه بروز بکند. کک باعث غلظت خون است . خوراک سرکه انگبین ، گس مزه ها که ساده‌ترین شون آب گوجه فرنگی و آب انار هست اینها می‌تواند مرتفع بکند.

به هر حال چربی های خشک را نخورند روغن نباتی سرخ کرده ها و خیلی پرهیز بکنند . و این خوراکی ها را داشته باشند حجامت بهار و پاییز شونو داشته باشند انشالله مرتفع میشه.

جهت خرید سرکه انگبین طبیعی میتوانید از طریق وب سایت ارگانیک شو اقدام کنید .

درمان کک و مک و لک صورت در طب سنتی

توضیحات تکمیلی :

علت به وجود آمدن کک و مک و لک روی صورت از منظر طب سنتی :

افراد زیادی در جامعه هستند که دچار این عارضه شده اند و از این موضوع رنج میبرند . معمولا لک و کک و مک روی پوست به دو صورت سفید ( پیسی یا برص ) و همچنین لکه های تیره و قهوه ای میباشد .

در طب نوین علل مختلفی در شکل گیری این بیماری دخیل است که در زیر به آن ها اشاره میشود :

  1. اشعه ماورا بنفش خورشید
  2. خشکی زیاد پوست و آلرژی
  3. التهاب پوست که در اثر آفتاب سوختگی و یا دستکاری جوش های صورت رخ میدهد
  4. افزایش سن و کمبود ویتامین های مورد نیاز بدن
  5. وجود بعضی از بیماری ها مانند نارسایی کلیه ، روماتیسم و آسم

اما در طب سنتی علت اصلی به وجود آمدن این عارضه، تجمع مواد زائد سرد و خشک و یا سودا زیر پوست میباشد. البته ناگفته نماند که عملکرد بد کبد و دستگاه گوارش هم ممکن است در این موضوع دخیل باشند.

درمان کک و مک و لک صورت

ابتدا باید در نظر داشته باشید که این پروسه بسیار طولانی و زمان گیر است و نباید خسته شوید . دوم باید بدانید که برخی از لک های صورت تحت هیچ شرایطی حتی با اشعه و یا لیزر و درمان شیمایی از بین نمیروند. با ما همراه باشید تا روند درمان را شروع کنیم :

  • تا جایی که امکان دارد در معرض نور خورشید قرار نگیرید .
  • چنانچه ناچار شدید حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. دقت کنید که SPF کرمی که میخواهید استفاده کنید حداقل ۳۰ باشد. ( جهت خرید کرم ضد آفتاب گیاهی میتوانید از طریق وب سایت اقدا کنید )
  • شاید مهم ترین دلیل ایجاد لک روی پوست را خشکی بیش از اندازه دانست . بنابراین از آبرسان های قوی مانند کرم خیار استفاده کنید . (جهت خرید کرم خیار طبیعی که قوی ترین آبرسان میباشد میتوانید از طریق وب سایت اقدام کنید)
  • استفاده از لایه بردار ها و همچنین کرم های ضد لک میتواند بسیار مفید باشد.

استراحت و خواب مناسب برای داشتن پوست بدون کک و مک و لک

خواب مناسب یکی از موارد دیگری است که در داشتن پوست خوب بسیار نقش پررنگی دارد .

  • بهترین خوابی که میتواند کمک زیادی به داشتن پوست خوب کند، خواب بین ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح میباشد.
  • خواب در طول روز و مخصوصا ساعت ۹ صبح به بعد به شدت در کدر شدن پوست نقش دارد.
  • سعی کنید اگر در طول روز میخواهید استراحت داشته باشید، حداکثر ۳۰ دقیقه باشد.

یبوست را برای پوست بدون لک درمان کنید

  • یبوست باعث باقی ماندن مواد مسموم در بدن میشود و هرچه این مواد بیشتر در بدن بماند، احتمال جذب مجدد آن ها بیشتر است.
  • بدن پس از جذب مجدد این مواد، آن ها را به جایی که کمترین خطر را برای بدن دارد منتقل میکند و آنجا جایی نیست جز پوست بدن و صورت که همین امر باعث به وجود آمدن لک میشود.
  • بنابراین درمان یبوست یکی از ارکان مهم از بین بردن لک پوست میباشد. (جهت درمان یبوست میتوانید به مقاله ” درمان یبوست در خانه توسط طب سنتی ” مراجعه کنید)

روابط زناشویی، ورزش و تغذیه مناسب برای داشتن پوست بدون لک و کک و مک

  • افرادی که مجرد هستند و یا متاهل هستند و روابط زناشویی مرتبی ندارند ، پوستشان پس از مدتی رو به تیره گی و سیاهی میرود. حتما باید روابط زناشویی مرتب و منظمی داشته باشید تا پوستی بدون لک را انتظار داشته باشید.
  • ورزش و تعریق باعث خروج مواد سمی از بدن میشود .
  • سعی کنید از نان سبوسدار، گوشت بره و در میوه ها از انار، سیب، هویج، انجیر و انگور استفاده کنید.
  • نکته مهم : از خوردن غذاهایی که سرد و خشک هستند و میتوانند سودا را در بدن زیاد کنند دوری کنید. بادمجان، عدس، کلم، قارچ، ترشیجات، سرکه، غذاهای فست فودی و گوشت گاو و گوساله از جمله این خوراکی ها هستند.
  • اگر میخواهید سر غذا سبزی میل کنید، دقت کنید که باید از سبزی هایی که به هضم غذا کمک میکنند استفاده کنید. ریحون، جعفری، نعناع و زیتون از این دست از سبزی ها هستند.

سودا را برای داشتن پوست بدون لک و کک و مک درمان کنید

معمولا سودایی ها دچار این بیماری میشوند. به نظر متخصصان طب سنتی، افرادی که طبع آنها به سمت سردی و خشکی می‎رود، پوست‎های پر لک‎تری خواهند داشت. در واقع سوداوی مزاج‎ها بیشتر در معرض این مشکل هستند؛ به همین دلیل باید از خوردن بادمجان، عدس، گوشت گوساله، ترشیجات، سرکه، غذاهای کنسروی، غذاهای مانده و درهم و برهم پرهیز کنند. پوست یکی از ارگان‎های بدن است و اگر بدن خوب کار کند، پوست هم شفاف می‎شود. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر و تطبیق شرایط این افراد با خود به صفحه ” مزاج سودا ” مراجعه کنید.

 برای درمان لک صورت و شفاف کردن پوست صورت لازم است بدن را از جرم‎های اضافی و خلط‎های بیماری‎زا پاک و تصفیه کنید تا خون صاف و روشن و رقیق و طبیعی شود. مالجبن یکی از بهترین محصولاتی است که میتواند سودا را دفع و خون را تصفیه کند . این محصول هم به صورت خوراکی و هم به صورت مالیدنی استفاده میشود.

درمان خانگی کک و مک و لک صورت

دقت کنید که اگر لک و کک و مک صورت شما زیاد نیست و هنوز تیره نشده است با رعایت مواردی که گفته شد و استفاده از کرم ها و ماسک های معرفی شده به راحتی میتوانید از شر این عارضه راحت شوید.

استفاده از روغن نارگیل برای درمان لک صورت :

ابتدا صورتتان را به صورت تمیز کنید و سپس به مدت ۵ دقیقه با این روغن ماساژ دهید . پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم پوست را بشویید. این درمان را در هفته ۳ بار و پس از بهتر شدن ۲ بار انجام دهید.

دقت کنید که این پروسه برای پوست های جوش زده مناسب نیست.

ماسک موضعی برای پوست های لک دار و چرب

نسخه اول : دو عدد قرص آسپرین را خرد کنید و با کمی ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و در هفته ۳ بار روی کک و مک بگذارید.

نسخه دوم : یک حبه سیر را با کمی آلوی رنده شده ترکیب کنید و روی کک و مک بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

نسخه سوم : دو قاشق آب گوجه فرنگی به همراه کمی پودر ماء الجبن و کمی عصاره شیرین بیان را با هم ترکیب کرده و خمیر شکل روی قسمت های مورد نظر بگذارید.

حلال قوی برای درمان لک صورت :

مخلوط جو و دوغ نیز به عنوان حلال برای لکه‌های پوستی به شمار می‎رود که باعث لایه برداری ملایم پوست می‌شود. همچنین مخلوط گلاب، آب خیار و آبلیمو بصورت روزانه پوست را شفاف می‌کند.

ماسک ویژه جهت از بین بردن لک صورت

معجون شگفت انگیز

این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه‎های ناشی از جای جوش‎ها و یا لکه‎های حاملگی و میانسالی بسیار مؤثر است و شما می‎توانید اثر واقعی آن را پس از یک ماه استفاده ببینید.

مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک:

  • ماست کم چرب: یک قاشق غذا خوری
  • حنای بی رنگ: یک قاشق مربا خوری
  • گلاب: دو سه قطره

این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می‎زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملاً جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می‎توانید پس از این مدت زمان بشویید.

اثربخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می‎گیرد حتماً هفته‎ای دو بار استفاده شود.

جهت آشنایی و خرید محصولات طبیعی مناسب درمان کک و مک پوست صورت، میتوانید به لینک ” محصولات ضد لک گیاهی ” مراجعه کنید.

توضیحات دکتر خیراندیش در مورد لک صورت را ببینید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *