ویدیو

درمان شب ادراری کودکان با طب سنتی | دکتر خیراندیش

درمان شب ادراری کودکان توسط دکتر خیراندیش

درمان شب ادراری کودکان در طب سنتی - دکتر خیراندیش

درمان شب اداری کودکان

دکتر خیراندیش در این ویدیو چه میگوید :

شب ادراری بیشتر زمینه سردی داره اینکه یه وقت تنی اندام فوقانیش گرم میشه اندام تحتانیش سرد میشه گفته میشه که چرا مثلاً پزشک طب سنتی تشخیص داده در سر صفراوی هست در تن سرد و بلغمی است آیا اتفاق می‌افتد یا نه؟

جهت آشنایی و آموزش مزاج شناسی توسط دکتر خیراندیش میتوانید به مقاله ” آموزش مزاج شناسی توسط دکتر خیراندیش ” مراجعه کنید.

ما میگیم بله این اتفاق میافته فرض بفرمایید یک نفر طفل در طول ۲ سال که این رو میبندن تو قنداقش سرشب بستن سر شب ادرار کرده تا صبح که بازش می کنند ۶ تا ۸ ساعت طول میکشه این تو روطوبت داره غلط میزنه و این اتفاق تکرار میشه دو سال. خب دو سال ، ۲ تا ۳ سال این تو رطوبت غلط میزنه پس بنابراین رطوبت مفصل اولش گرمی داره بعد به تدریج سرد میشه.
تن همینطور خیس میشه در حالی که سرش صفراوی و گرم است تن تو این رطوبت مستمر سرد شده و موجب میشه که این مثانه سرد بشه و دچار شب ادراری بشه.

اصلن چرا میگیم شب ادراری، چون مزاج شب سرده و چون مزاج شب سرده، شب نمیتونه ادرارشو کنترل کنه شب رها میکنه این رو چون موضعی سرد شده، موضعی گرم می‌کنیم یعنی بدنشو، اندامشو ، روی شکمشو ، کمرشو، روی مثانه شو ، روغن می مالیم روغن کنجد بمالیم به تدریج این گرمی نفوذ پیدا می کنه و بتونه ادرارشو کنترل کنه .

دسته بندی محصولات

و یک تدریج کندی هم اگر واقعاً سردی در گوارشش خیلی کم هست باید یک تدریج کند خوراک گرمی بهش بدیم . اگه مشکل هورمونی هم داره به نظر میرسه بایستی گرمی خوراکی هم بهش بدیم گرمی که لطیف باشه هم گرمی تنش رو زیاد از حد نکنه هم بدنش رو گرم کنه میتونه از حبوبات معتدل باشه مثل گندم سوپ گندم با روغن زیتون میتونن بهش بدن .

صفرا به اندازه تولید میکنه میتونن کنجد بهش بدن از کنجدی که مثلاً بچه میتونه بخوره از این بیسکوییت های کنجدی فشرده با عسل هست که تو بازاره از اینها یک دانه روزی کافیست.
اگر احساس کردن گرمیش زیاده در صورت این درسته، که مثلاً وقتی کنجد بخوره لبش خشک بشه ، یعنی گرمی گوارشش از حد بیشتر شده است یا عطش پیدا میکنه یا اینکه ترشی تمایل پیدا میکنه در آن صورت تمایلش رو بهش برسونن.
ایشون رو چون بایستی هم از نظر هورمونی تقویت کنیم، هم سردیش رو به نظر من سوپ های معتدل به سوی گرمی آرام در هفته دو تا سه وعده گوشت .
در سوپش البته استخوان‌ مثلاً پاچه و اینها وجود داشته باشه خیلی بهتر است
و ما حجامت، حجامتی که برای قد تجویز میشه حجامت قد است.
حجامت قد حجامت خاصی است که در نوع موضع حجامت عام اجرا میشه عمق خراشها خیلی سطحیه در حقیقت پوست فرد رو خراش میدن اینجا میخوان هورمون رشد رو تولید میکنه تحریک کنند، نمیخوان خون بگیرند و آنهایی که منتقد این بحث هستند اگر به مباحث علمی نگاه کنند می بینند که تو کتاب های جراحی هست اگر ما سطح رو یک خراش سطحی بدیم موجب تحریک هورمون رشد میشه.

جهت آشنایی با مزاج انواع خوراکی‌ها مانند گوشت ها، میوه ها، دانه ها و …  و همچنین مصلحات آن ها (به این معنی که هر خوراکی را باید با چه خوراکی دیگر مصرف کرد تا دچار سردی و یا گرمی شدید نشوید) پیشنهاد میکنیم به مقاله “مزاج خوراکی ها” مراجعه کنید.

توضیحات دکتر خیراندیش در درمان شب ادراری کودکان را ببینید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *