پوست و مو, ویدیو

درمان سوختگی آب جوش در طب سنتی توسط دکتر خیراندیش

درمان سوختگی در طب سنتی

درمان سوختگی آب جوش در طب سنتی

در این مقاله ابتدا توضیحات دکتر خیراندیش را خواهید دید و درمانی که ایشان ارائه میکنند. سپس توضیحات تکمیلی درمان سوختگی در طب سنتی را ارائه خواهیم کرد و در انتها ویدیوی دکتر را میتوانید به صورت کامل مشاهده کنید.

درمان سوختگی با آب جوش با نسخه دکتر خیراندیش

سوختگی اگر بهش سریع برسیم ولو خیلی وسیع باشه میتونیم بهش کمک کنیم در حد ترمیم اساسی . چه زخم سطحی چ عمیق براش همیشه دوتا داروی همراه همیشه موجوده : ” روغن زیتون و عسل ” و ” روغن کره گاوی و عسل ” و  ” روغن کنجد و عسل

استفاده از برگ آلوئه ورا در درمان سوختگی با آب جوش توسط طب سنتی

برگ آلوئه ورا هم غذاست هم داروست هم لوازم آرایشی است و هم جلو گیری هم درمان سوختگی . ژلی که درونش وجود داره اینو روی پوست میمالید ، زخم اگر عمیق بود دیگه روشو نمیپوشونیم ، این ژل ۱ تا ۱.۵ درصد مواد مورفینی توشه ، به همین دلیل موجب میشه زخم سوزش نده ، دردش همون موقع کاهش پیدا میکنه ، ومقدار رزینی که توش داره باعث میشه سر زخم باز نمونه. همینطور ما باید یک پوشش یک لایه ای از این آب رو بایستی روی زخم داشته باشیم ، زخم رو نمیبندیم ، همینطور یک لایه میزنیم ، تا یک ساعت که خشک شد، به همین ترتیب دو مرتبه. اما تو فصل زمستان صورت یخ میزنه. یک لایه صبح که میایم بیرون داشته باشیم دیگه صورتمون سرما نمیزنه .

وب سایت ارگانیک‌شو ارائه دهنده محصولات طبیعی و ارگانیک میباشد . جهت تهیه عسل مورد تایید آزمایشگاه میتوانید به قسمت ” خرید عسل طبیعی ” مراجعه کنید.

توضیحات تکمیلی :

تعریف سوختگی در طب سنتی چیست ؟

همان طور که میدانید، سوختگی دارای درجه های مختلف میباشد . سوختگی با روغن، سوختگی با یخ، سوختگی با نور آفتاب و … اما سوختگی با آب جوش یکی از بدترین و دردناکترین از آن هاست . در این مقاله به درمان سوختگی با آب جوش در طب سنتی و انواع روش های آن خواهیم پرداخت.

توضیحات تکمیلی :

درجه های مختلف سوختگی با آب جوش

اولین اقدامی که باید در درمان سوختگی انجام داد، تشخیص میزان سوختگی میباشد. بستگی به میزان داغ بودن آب، میزان زمانی که آب روی سطح پوست بوده است و همچنین وسعت لایه های پوست ، سوختگی به ۳ درجه تقسیم میشود . سوختگی درجه اول ، سوختگی درجه دوم و سوختگی درجه سوم.

حتما دقت کنید که چنانچه سوختگی شدید باشد، درمان خانگی آن ممکن است به شدت آسیب دیده گی بیافزاید.

سوختگی درجه اول : در این سطح، پوست دچار قرمزی و تورم میشود . این نوع از سوختگی را میتوان به صورت کامل در خانه درمان کرد . دقت کنید که زمان در درمان این بیماری بسیار نقش بزرگی دارد و باید بلافاصله بعد از آسیب دیده گی، درمان آغاز شود.

سوختگی درجه دوم : در این سطح، پوست علاوه بر قرمزی، تورم و احساس سوزش دچار تاول قرمز نیز میشود و سوختگی به لایه های پایین تر پوست نفوذ کرده است. دقت کنید که در این درجه از سوختگی ، چنانچه قطر سوختگی تا میزان ۸ سانتی متر باشد، میتوان درمان خانگی را شروع کرد. ولی اگر بیشتر از این باشد، بهتر است به دکتر متخصص مراجعه کنید.

سوختگی درجه سوم : در این سطح، پوست علاوه بر قرمزی، تورم و احساس سوزش و تاول قرمز دچار آسیب های بسیار جدی تری شده است. به هیچ عنوان سعی در دمان خانگی این درجه از سوختگی نکنید . فقط سعی کنید بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرد و قسمت سوخته شده را از قلب بالاتر نگه دارید. همچنین سعی کنید هیچ قسمت از لباس سوخته به محل سوختگی نچسبیده باشد.

توضیحات تکمیلی :

اولین اقداماتی که باید برای درمان پس از سوختگی با آب جوش انجام داد

پس از سوختگی با آب جوش بستگی به درجه سوختگی و شدت آن ، باید اقدامات ۳ گانه ای را انجام دهید .

۱ – کندن لباس از ناحیه سوختگی : اولین اقدام جدا کردن لباس از محل سوختگی میباشد . تفاوتی در درجه سوختگی ندارد . باید ابتدا این عمل را انجام دهید، مخصوصا اگر درجه سوختگی نوع ۳ باشد.

۲ – معمولا پس از سوختگی، بدن دچار تورم و تاول زدن میکند. تمامی زیورآلات، ساعت و هر چیزی که به بدن چسبیده است را از بدن جدا کنید.

۳ – خنک نگه داشتن محل سوختگی : پس از سوختگی حتما باید بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه محل حادثه دیده را زیر آب سرد نگهدارید تا پوست از آسیب بیشتر در امان بماند.

نکته بسیار مهم : داشتن عکس العمل سریع در درمان برای در امان ماندن از آسیب های بیشتر ، بسیار مهم و موثر میباشد. دقت کنید که انجام ۳ مرحله بالا باید قبل از اقدام ثانویه ای باشد.

توضیحات تکمیلی :

توصیه‌هایی در درمان سوختگی با آب جوش از منظر طب سنتی

استفاده از شیر چرب : با استفاده از پنبه تمیز، کمی شیر را روی محل سوختگی بمالید. این کار باعث تسکین سوزش و التهاب میشود. چنانچه تاول ترکیده باشد، از این روش استفاده نکنید.

استفاده از ماست و پوست خیار هم در کاهش سوزش و کاهش التهاب کمک کننده است. پس از قرار دادن این دو بر روی محل سوختگی حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید.

استفاده از گیاه آلوئه ورا : همان طور که دکتر خیراندیش بیان کردند، این گیاه در درمان سوختگی با آب جوش بسیار موثر عمل میکند. تنها نکته ای که نیاز به بیان آن میباشد این است که نباید در سوختگی درجه ۳ از این روش درمانی استفاده کنید.

استفاده از عسل : یکی از خواص این محصول بی نظیر طبیعت، خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است . استفاده از آن در محل سوختگی باعث ضدعفونی شدن و جلوگیری از قارچی شدن محل سوختگی میشود. پس از آغشته کردن محل با عسل ، با پانسمان تمیز روی زخم را ببندید.

توضیحات تکمیلی :

نکات مهم در سوختگی با آب جوش

موارد مهمی را باید در طول درمان رعایت کنید که در اینجا به آن ها اشاره میکنیم :

به هیچ عنوان تاول ها را نترکانید. مایع درون تاول اسرتیل است و از قارچی شدن زخم جلوگیری میکند.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. پوست دچار سوختگی نسبت به تابش نور خورشید حساس میباشد.

از کره به عنوان درمان کننده استفاده نکنید. این باور کاملا غلط است و هیچ تحقیق علمی مبنی بر التیام درد و یا کاهش میزان سوختگی وجود ندارد. ضمن اینکه استفاده از کره به دلیل حفظ گرمای زیر پوست باعث بدتر شدن سوختگی میشود. همین موارد در مورد انواع روغن نیز صدق میکند.

فقط در سوختگی درجه اول استفاده از روغن اسطوخودوس و یا روغن بابونه به دلیل سردی ذاتی پیشنهاد میشود.

از خمیر دندان استفاده نکنید . این نیز یک باور غلط بوده و هیچ تحقیق علمی و یا تجربه شخصی این موضوع را تایید نمیکند.

از سفیده تخم مرغ در درمان سوختگی با آب جوش استفاده نکنید. این ماده باعث ایجاد عفونت میشود.

آخرین نکته نیز عدم استفاده از آب و یا یخ بسیار خنک میباشد. آب بسیار سرد باعث تحریک محل سوختگی میشود و عمق سوختگی را زیاد میکند.

ویدیوی دکتر خیراندیش در مورد درمان سوختگی با آب جوش و درمان سوختگی با استفاده از عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *