پوست و مو

راه های از بین بردن سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

راه های از بین بردن سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم در خانه

از شنیدن جمله “چقدر خسته به نظر می رسی” خسته شده اید؟ اگرچه خواب و استراحت راهی بسیار خوب برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم است، اما روش های دیگری هم وجود دارد. در این مقاله قصد داریم راحت ترین و موثرترین راه های از بین بردن سیاهی دور چشم را معرفی کنیم.

برش های خیار و درمان سیاهی دور چشم

استفاده از برش های خیار یکی از روش های محبوب برای داشتن صورتی شاداب تر است. برای از بین بردن سیاهی دور چشم خود کافیست چند برش خیار را روی پلک های تان قرار دهید. این روش کاملا ساده و ارزان و بسیار موثر است. اما شاید با خود بگویید دلیل این تاثیر سریع خیار چیست. فیلیپ آرتمی، عضو کالج متخصصان پوست استرالیا و پزشک “بیمارستان پوست” در وست مید ایالت نیو ساوت ولز این کشور می گوید “از نظر علمی، کاهش دما می تواند باعث انقباض رگ های خونی شود و در نتیجه تورم را به صورت موقتی کاهش دهد. البته این کار واقعا سیاهی دور چشم را از بین نمی برد.”

در اینجا بد نیست اشاره کنیم که مصرف خیار هم مزایای فراوانی دارد و به عنوان مثال می تواند نفخ شکم را کاهش دهد.

اگر استفاده از پوست خیار در همه جا ممکن نیست و کمی سخت به نظر میرسد، کرم خیار میتواند جایگزین مناسبی باشد .

خواب کافی و تاثیرش در سیاهی دور چشم

دکتر آرتمی می گوید “داشتن خواب کافی می تواند قرمزی چشم ها و پر شدن کیسه های زیر چشم را کاهش دهد، هر چند در مورد از بین بردن رنگدانه های تیره زیر پوست تاثیر چندانی ندارد.” برخی از متخصصان توصیه می کنند که از یک بالش ضخیم یا حتی دو بالش استفاده کنیم تا سرمان در هنگام خواب بالاتر قرار بگیرد و از تجمع مایعات در قسمت پلک های پایین، که ظاهری پف کرده و تیره به ناحیه زیر چشم هایمان می دهد جلوگیری شود.

چنانچه از خواب کافی و با کیفیت برخوردار نیستید ، مقالاتی که با عنوان خواب با کیفیت تدوین شده است میتواند کمک کننده باشد .

استفاده از رژیم غذایی مناسب برای سلامت و طراوت پوست

اگرچه رژیم غذایی معمولا نقش مستقیمی در ایجاد سیاهی زیر چشم ها ندارد، ولی برخی غذاها می توانند بطور کلی به سلامت پوست ما کمک کنند. مثلا چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی است که به محافظت از سلول های پوست کمک می کنند. ماهی قزل آلا نیز حاوی یک نوع کاروتنوئید به نام آستازانتین است که حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و در نتیجه مانع از چروکیدگی و ایجاد خطوط ریز بر روی آن می شود. آووکادو و تخم مرغ هم منابعی غنی از ویتامینی به اسم بیوتین هستند که به سلامت پوست کمک می کند.

روغن ها جایگزین های بسیار مناسب و در دسترسی هستند که میتوانید به جای محصولات از آن ها استفاده کنید . روغن آووکادو در دسترس میباشد .

کرم ها و پوشانندگی سیاهی دور چشم

استفاده از موادی مثل کرم می تواند ضمن پنهان کردن سیاهی زیر چشم، به عنوان مانعی فیزیکی در برابر نور خورشید هم عمل نموده و مانع از آسیب دیدگی پوست در اثر نور شود. بابی براون، کارشناس آرایش پیشنهاد می کند که برای پنهان کردن حلقه های آبی رنگ زیر چشم، از یک کرم با مایه رنگ زرد که کمی روشن تر از رنگ طبیعی پوست تان باشد استفاده کنید. اما اگر نگران حساسیت پوست خود هستید، بهترین و شیک ترین گزینه این است که یک عینک آفتابی بزرگ روی چشم هایتان بگذارید!

کرم دور چشم نیز میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد . جهت آشنایی با این محصول میتوانید از همین طریق اقدام کنید .

ماسک سیاهی دور چشم

یکی دیگر از راه های از بین بردن سیاهی دور چشم، استفاده از ماسک چشم است. این ماسک ها ارزان هستند و نوع ژله ای آنها را می توان بسته به کاربرد مورد نظر خود گرم کرد یا در یخچال قرار داد تا سرد شوند. حدود 15 دقیقه قرار دادن ماسک روی چشم می تواند بهترین درمان برای چشم های خسته باشد. در مورد تیرگی زیر چشم ها نیز هانا کوشل، متخصص پوست بنیاد پوست و سرطان استرالیا در دارلینگ هورست ایالت نیو ساوت ولز می گوید “ماسک چشم سرد باعث انقباض رگ ها می شود و به این صورت تورم را موقتا کاهش می دهد. این روش هم مثل اکثر درمان های خانگی دیگر، نتیجه ای سریع اما کوتاه مدت دارد.”

جهت آموزش ساخت انواع ماسک در خانه مقاله ” ماسک های خانگی برای پوست صورت ” میتواند مفید باشد .

مقاله بسیار کاملی پیرامون درمان بیماری های چشم در طب سنتی نگاشته شده است که پیشنهاد میشود در صورت نیاز به آن مراجعه کنید .

کرم های دور چشم چه تاثیری دارند ؟

کرم های دور چشم یک محصول آرایشی بسیار محبوب هستند، ولی آیا به اندازه ای که در تبلیغات گفته می شود تاثیر دارند؟ جواب دادن به این سوال راحت نیست چون نتایج استفاده از این کرم ها بین افراد مختلف بسیار متفاوت است. یکی دیگر از گزینه های محبوب برای درمان سیاهی زیر چشم، کرم های روشن کننده هستند که به گفته دکتر آرتمی حاوی 2 درصد هیدروکینون (نوعی ماده سفید کننده پوست) می باشند. اما کرم ها می توانند پوست ظریف زیر چشم را تحریک کنند، مخصوصا اگر حاوی مواد قدرتمندی مثل هیدروکینون باشند. بنابراین قبل از استفاده از کرم باید با یک متخصص مشورت کنید. دکتر کوشل برای مرطوب نگه داشتن پوست و کاهش تیرگی زیر چشم ها کرم ضد آفتاب را توصیه می کند چون در طولانی مدت مانع از تجمع رنگدانه ها در زیر پوست می شود.

کرم ضد آفتاب طبیعی در دسترس میباشد که میتوانید جهت آشنایی با این محصول ، از طریق وب سایت اقدام کنید.

گرفتگی بینی چه تاثیری در تیرگی زیر چشم دارد ؟

اگر تیرگی زیر چشم شما به دلیل مسدود شدن بینی به وجود آمده باشد، ممکن است اسپری های بینی بتوانند مشکل تان را برطرف کنند. احتقان و انسداد بینی می تواند ظاهر رگ هایی که از چشم به بینی می روند را تیره نموده و باعث سیاه شدن بیشترناحیه زیر چشم ها شود. انسداد بینی عوارض دیگری مانند سردردهای سینوسی و گلودرد هم دارد. شستشوی بینی با محلول نمکی یا استفاده از اسپری های ویژه بینی می تواند بطور موقت این مشکلات را تسکین دهد، اما استفاده طولانی مدت از اسپری توصیه نمی شود چون ایجاد مقاومت در برابر اسپری بینی می تواند باعث تشدید احتقان شود. بنابراین قبل از استفاده از آن باید برای بررسی دقیق مشکلات سینوسی خود به پزشک مراجعه کنید.

جهت درمان گرفتگی بینی در طب سنتی میتوانید از مقاله ” گرفتگی بینی دکتر خیراندیش ” استفاده کنید .

بلفاروپلاستی و جراحی پوست زیر چشم

یکی از آخرین راه های از بین بردن سیاهی دور چشم، جراحی است. اگر با انتخاب گزینه جراحی مشکلی نداشته باشید می توانید از بلفاروپلاستی (جراحی پلک) برای این منظور استفاده کنید. در برخی از زنان به دلیل ویژگی های نژادی، پوست زیر چشم تیره می شود و در بعضی دیگر هم کیسه های برجسته ای زیر چشم ها تشکیل می گردد که سایه تیره ای در این ناحیه ایجاد می کنند. بلفاروپلاستی با هدف برطرف کردن مورد دوم انجام می شود. دو روش برای این نوع جراحی وجود دارد: در روش اول چربی ها را از قسمت داخلی پلک ها خارج می کنند، و در روش دوم (که رایج تر هم هست) چربی و پوست اضافه برداشته و عضلات محکم تر می شوند.

لیزر درمانی چه تاثیری در سیاهی دور چشم دارد ؟

در لیزر درمانی، با ارسال نور مترکز به درون پوست زیر چشم ها عامل اصلی تیرگی زیر چشم را هدف قرار می دهند. رگ های خونی یا نواحی رنگدانه ای پوست این نور را جذب می کنند. همچنین لیزر درمانی می تواند سطح پوست را صاف کرده و چین و چروک ها را کاهش دهد یا از بین ببرد و به این شکل هم باعث بهبود ظاهر چشم ها شود و تیرگی دور آنها را نیز کمتر کند. اما اگر پوست اطراف چشم شما صاف است، ممکن است لیزر درمانی تاثیر زیادی نداشته باشد و باعث کاهش رنگدانه ها نشود. این روش قطعا به اندازه جراحی تهاجمی نیست، ولی ممکن است احساس سوزن سوزن شدن ناشی از تابش لیزر برای برخی از افراد ناخوشایند باشد. از عوارض جانبی لیزر درمانی زیر چشم نیز می توان به تورم موضعی و قرمزی پوست اشاره نمود.

این مقاله thehealthy.com از وب سایت توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” تهیه شده است و کاملا اختصاصی میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *