پوست و مو, مقاله های مسائل جنسی

روش های خانگی برای رفع تیرگی واژن

رفع تیره گی واژن بانوان
فهرست مطالب

رفع تیرگی واژن بانوان

افراد متعددی، مخصوصا آنهایی که پوست سبزه‌تری دارند، از پوست تیره‌ی شرمگاهی خود ناراحتند. ناحیه‌ی شرمگاهی، محدوده‌ی بین ران‌ها را گویند، جایی که ممکن است به هنگام پوشیدن مایو نمایان شده و باعث خجالت شما شود. اما نباید نگران چیزی باشید، این یک موضوع نرمال است. حتی برای نواحی دیگر بدن مانند زیر بغل‌ها هم اتفاقی طبیعی است.

علت تیره شدن واژن (اندام تناسلی بانوان)

ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد، مخصوصا به دلایل ژنتیکی که نقش پر رنگی هم دارد.

۱ – ساده‌ترین دلیل این اتفاق، این است که بعضی‌ها در این نواحی رنگدانه‌های بیشتری نسبت به دیگران دارند.

۲ – پوشیدن شلوار تنگ میتواند مهم ترین علت این موضوع باشد .

۳ – عوامل دیگری همچون اصطکاک منظم در بین افراد چاق، بیماری‌های پوستی، و قرار گیری بیش از اندازه در معرض آفتاب نیز، از عوامل موثر دیگر این اتفاقند. 

۴ – از اصلاح موهای زائد شرمگاهی توسط تیغ و حتی لوسیون‌های مو بر برای مدتی دوری کنید. اصلاح، به پوست آسیب می‌زند، و باعث زخم شدن یا تیره شدن آن نواحی می‌گردد. لوسیون‌های مو بر، دارای موادی شیمیایی هستند که به پوست‌های حساس آسیب می‌رساند. پیشنهاد میشود از نوره زرنیخ دار استفاده کنید .

۵ – همچنین ممکن است در محدوده‌ی شرمگاهی شما، تعریق، و انباشت سلول‌های مرده رخ دهد، شاید هم از این رو شاهد تیرگی پوست این قسمت از بدن خود هستید.

۶ – استفاده از لباس زیر (شورت ) پلی استری غیر گیاهی : علاوه بر انتخاب جنس مناسب و ضد حساسیت لباس زیر بایستی روزانه آن را تعویض کنید. (پیشنهاد میشود از لباس نخی الیاف طبیعی استفاده کنید )

پوشیدن شلوار تنگ
قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب

راههای گیاهی و خانگی درمان و رفع تیرگی واژن ( اندام تناسلی زنان ) :

برای روشن کردن محدوده‌ی بین ران‌هایتان، چند راه طبیعی که در آنها از موادی که همین حالا در خانه‌تان پیدا می‌شود استفاده شده است وجود دارد:

استفاده از آب لیمو برای رفع سیاهی و تیرگی واژن

روش اول : لیمو دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است. می‌توانید آنرا مستقیما به پوستتان بمالید، البته از نواحی حساس دور نگاهش دارید. همچنین می‌توانید آنرا با چیزهای دیگر همچون عسل، شیر خشک، و روغن بادام نیز مخلوط کنید، تا ترکیبی برای روشن کردن پوستتان بسازید. همچنین میتوان ترکیب آبلیمو و زردچوبه خمیری تهیه کنید و برای رفع سیاهی اندام تناسلی روی محل بمالید. بعد از 10 الی 15 دقیقه ماسک را از روی پوست بشویید. 

روش دوم : با استفاده از مقداری شیر و آب لیمو خمیر غلیظی درست کنید، و آنرا روی نواحی که می‌خواهید روشن شود پخش کنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه ماسک را از روی پوست بشویید. 

لیمو برای درمان و رفع سیاهی و تیرگی واژن

روش خانگی رفع سیاهی و تیرگی واژن (اندام تناسلی) با عصاره خیار

همچنین می‌توانید از عصاره‌ی خیار، یا برش‌های خیار استفاده کنید و آنها را مستقیما به نواحی مورد نظرتان بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید . خیار به روشن شدن، التیام سوختگی، و سفت کردن پوست کمک می‌کند. همچنین می‌توانید به منظور سفید کردن پوست تیرگی واژن، پودر زردچوبه را به آب خیار یا آب لیمو بیفزایید.

خاصیت خیار برای رفع تیرگی واژن

آب گوجه فرنگی، سیب زمینی و عسل ترکیبی عالی برای رفع تیرگی واژن

برای رفع تیرگی واژن و سفید کرد پوست آن کافیست 2 قاشق غذاخوری آب، آب گوجه فرنگی، آب سیب زمینی و مقدار کمی عسل را با هم مخلوط کرده و در ناحیه واژن قرار دهید. پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید .
رفع تیرگی واژن

روش خانگی رفع سیاهی و تیرگی واژن (اندام تناسلی) ماست و آرد نخودچی

ماست، آرد نخودچی، زردچوبه، و شیر را با هم مخلوط کرده و آنرا روی نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید و حدودا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشورید .

استفاده از پوست پرتقال برای رفع سیاهی و تیرگی واژن

مقداری پوست پرتقال خشک شده را جمع کرده و آسیابشان کنید. سپس آنرا با آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری بدست بیاید، خمیری که پوست را روشن می‌کند. حال آنرا روی نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید و حدودا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشورید .

روش خانگی رفع سیاهی و تیرگی واژن (اندام تناسلی) با بادام

چند بادام را در طول شب درون آب گرم بخیسانید، و صبح آنها را آنقدری آسیاب کنید که تبدیل به خمیر شوند. سپس خمیر بدست آمده را با مقداری شیر مخلوط کنید و شب به پوستتان بمالید و بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند. این کار را به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

روش خانگی رفع سیاهی و تیرگی واژن (اندام تناسلی) با برگ نعناع

برگ‌های نعناع را خرد کنید و آنها را با یک کرم پوست بدون رایحه مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی ناحیه مورد نظر مالیده و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ، این روش را دو بار در روز استفاده کنید تا بعد از دو هفته نتایج عالی آن را ببینید.

استفاده از آب گوجه فرنگی برای رفع سیاهی و تیرگی واژن

آب گوجه را با بلغور جو دو سرمخلوط کنید، یا اینکه گوجه‌ی رنده شده را با آب لیمو مخلوط کنید. این دو مخلوط نیز به روشن کردن پوست کمک می‌کنند.

رفع تیرگی واژن با روغن نارگیل روشن کننده پوست

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان سفید کننده واژن باید ابتدا موهای زائد ناحیه را از بین برده و با یک محلول ملایم تمیز کنید. سپس روغن نارگیل را به پوست واژن بمالید و مدتی لباس نپوشید تا روغن کاملا توسط پوست جذب شود. 

پیشگیری از سیاهی و تیره‌گی واژن

برای پیشگیری از تیره شدن پوست شرمگاهی، و کاهش رنگدانه‌ها، می‌توانید این اقدامات پیشگیرانه را هم انجام دهید :

لباس زیر آزاد و نخی بپوشید. نخ، از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند، چرا که گرمای زیادی به خودش جذب نمی‌کند. (خرید لباس نخی)

برای تمیز کردن محدوده‌ی شرمگاهی خود، از صابونی غیر اسیدی، بدون بو، و ملایم استفاده کنید. طبیعتا استفاده از پودر شوینده گیاهی بسیار موثرتر خواهد بود . (خرید صابون گیاهی)

رژیم غذایی سالمی داشته باشید که حاوی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، و گوشت بدون چربی است. از غذاهای چرب و چیلی هم دوری کنید تا پوست خوبی داشته باشید. ( خرید غذای سالم و ارگانیک )

آب زیادی بنوشید، تا سموم بدنتان دفع شود، و در نتیجه پوستی نرم، لطیف و زیبا برایتان به ارمغان بیاورد.

همیشه از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید، تا بخاطر اشعه‌های خورشید پوستتان تیره نشود. ( خرید کرم ضد آفتاب گیاهی )

خیلی خب، دوستان عزیز راه‌هایی که گفته شد، ممکن است از چندین روز تا چندین هفته طول بکشند تا اثر خود را نشان دهند. پس صبور باشید و دیگر نگران نباشید. این راه‌ها کامل سفید کردن پوست را گارانتی نمی‌کنند، چرا که ممکن است پای عواملی همچون ژنتیک یا اصطکاک مداوم در میان باشد، اما بهرحال در بهبود وضع ظاهری پوستتان مفیدند.

2 نظر در “روش های خانگی برای رفع تیرگی واژن

  1. مهری رمضانی گفت:

    از راهکارهای عالی تون نهایت سپاسگزاری
    خدای مهربان به سبب داشتن ایمان و محبت نسبت به بندگانش مطمئنا شما را بیش از پیش مورد الطافش قرار می دهد
    سلامتی و رزق فراوان را برای مجموعهارگانیک شو آرزومندم

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام
      ممنون بابت نظر لطفتون
      سالم باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *