نمک آبی ممتاز سمنان

245.000 تومان

✔️ منطقه به دست آمده : نمک معدنی ویژه از کوه های استان سمنان

✔️ وزن : ۱۵۰ گرم

✔️ به همراه نمک ساب

✔️ بهترین کاربرد: استفاده به عنوان چاشنی غذا

✔️ خواص درمانی نمک آبی : درمان فشار خون ، مناسب تیرویید کم کار، مفید جهت نارسایی کلیه و کبد، مناسب جهت مشکلات قلبی و عروقی، درمان آسم و مشکلات تنفسی، حاوی ید طبیعی، تنظیم خواب و نشاط آور

5 عدد در انبار


ارسال رایگان سبد خرید بالای ۷۰۰ هزار تومان

دارای نماد اعتماد الکترونیک (اینماد)

ضمانت کالای طبیعی، بدون مواد شیمیایی

امکان خرید حضوری و تست محصول

توضیحات

هرآنچه لازم است درمورد نمک آبی ایرانی بدانید 

نمک آبی ایرانی یکی از کمیاب ترین نمکهای دنیاست. این نمک در طی هزاران سال در بستر خشک شده ی اقیانوسها ساخته می شود و از این جهت خالص و پاک می باشد. همانطور که از نامش پیداست، نمک آبی ایرانی عمدتا در ایران تولید و از آنجا به سایر مناطق جهان صادر می شود . این نمک به طور طبیعی آبی رنگ است که به دلیل مواد معدنی موجود در ساختارش می باشد. نمک آبی ایرانی سرشار از مینزیوم است. و دلیل رنگ آبی آن نیز وجود همین ماده معدنی است.

موارد مصارف نمک آبی 

نمک آبی یک نمک کوهستانی است و برای سلامتی فواید زیادی دارد که به دلیل مواد معدنی موجود در آن است. طعم آن نیز منحصربفرد است . در ابتدا طعمی قوی دارد و در انتها از شدت آن کاسته می شود. مزه ی نمک  آبی برای غذاهای دریایی مناسب است. رنگ آبی آن ظاهری جذاب به نمک می بخشد. برای همین است که در رستورانهای گران قیمت دنیا و به عنوان تزیین غذا استفاده می شود .

نمک آبی از چه چیزی ساخته شده است ؟ 

مواد معدنی موجود در نمک آبی دلیل خواص زیاد آن برای سلامتی هستند . نمک آبی مواد معدنی خاصی دارد که برای سلامت بدن انسان ضروری اند.

منیزیم در نمک آبی

دلیل رنگ آبی نمک ایرانی وجود منیزیوم است. مینزیوم در ارتباط با واکنش های بیوشیمایی بدن می باشد. واکنش های مربوط به تولید انرژی، ساخت پروتئین، حرکت ماهیچه ها و غیره . هر سلول بدن انسان دارای منیزیوم است و به این ماده معدنی برای عملکرد خود نیاز دارد.

پتاسیم در نمک آبی

ممکن است تعجب کنید که بدانید رژیم سرشار از پتاسیم ریسک مرگ و میر را تا 20 درصد کاهش می دهد . نمک آبی مملو از پتاسیم است. پتاسیم به کاهش فشار خون و سلامت قلب و عروق کمک می کند . همچنین برای تقویت عضلات و استخوانها نیز مفید بوده و از جرم ماهیچه در برابر تحلیل رفتن محافظت می کند . پتاسیم در فرایند های کلیدی بدن دخیل است و روزانه 4700 میلی گرم از آن باید توسط بزرگسالان مصرف شود.

سدیم در نمک آبی

بدن انسان مقدار کمی سدیم برای دستگاه عصبی، و منقبض و منبسط شدن عضلات نیاز دارد . همچنین تعادل آب و مواد معدنی را در بدن حفظ می کند. نمک، رایج ترین منبع سدیم است . مصرف زیاد سدیم در رژیم غذایی خطرناک است زیرا باعث بالا رفتن فشار خون، مشکلات قلبی و بیماری های کلیوی می شد.

کلسیم موجود در نمک آبی

کلسیم توسط تمام موجودات زنده مورد نیاز است. این ماده معدنی از سایر مواد معدنی در بدن بیشتر وجود دارد . کلسیم در منقبض شدن عضلات و برای دستگاه قلبی و عروقی ضروری است. کلسیم همچنین برای سلامت استخوانها و رشد و حفظ آنها در بدن حیاتی است. تقریبا 99 درصد کلسیم بدن ما در استخوانها وجود دارد . مهمترین منبع کلسیم مواد لبنی است. اما نمک آبی ایرانی نیز منبع کلسیم خوبی به شمار می رود.

آهن در نمک آبی

آهن یک ماده معدنی مورد نیاز برای عملکرد هموگلوبین در خون است. هموگلوبین پروتین لازم برای انتقال اکسیژن است. برای همین است که باید میزان آهن خون کافی باشد . میزان پایین آهن در خون باعث فقر آهن و کم خونی می شود .

قیمت نمک آبی

نمک آبی یکی از گران ترین نمکهای دنیاست. در رستورانهای گران قیمت استفاده می شود زیرا طعم و زیبایی خاصی دارد . رگه های آبی رنگ موجود در سنگ نمک آن ظاهری فریبنده و خاص به آن می بخشند .

چرا نمک آبی ایرانی گران قیمت است 

دلیل قیمت بالای این نمک تولید محدود آن است . مکانهای بسیار کمی در دنیا هستند که این نمک نایاب در آنها وجود دارد. مانند نفت، این نوع نمک نیز در گذر هزاران سال تولید می شود. برای همین است که مقدار کمی از این نمک را در اختیار داریم که حجم آن افزایش نمی یابد. برای کنترل منابع این نمک، تنها دو تن از این نمک تولید می شود و بیشتر از این مقدار مقدور نیست. این امر باعث می شود نمک دریایی یکی از نایاب ترین نمکهای سیاره زمین باشد و بنابراین در مقایسه با سایر نمکها گران تر است.

تفاوت انواع نمک 

ممکن است با خود فکر کنید همه نمکها از تبخیر آب دریا و جمع آوری نمک بدست می آیند. اما اینطور نیست. سه نوع نمک وجود دارد.

  1. نمک خورشیدی
  2. سنگ نمک
  3. نمک خانگی.

هر کدام در خواص و نحوه تهیه با یکدیگر متفاوت اند .

امروزه حدودا 240 تن نمک به طور سالانه تولید می شود. یک سوم از نمک خورشید، یک سوم سنگ نمک  و مابقی نمک طعام که از آبهای زیرزمینی تهیه می شود.

نمک دریایی 

نمکی است که از دریاها و اقیانوسهای گرفته می شود. جزو نمکهای خورشیدی است با این تفاوت که نمک آن از دریاچه ها و آبهای بسته گرفته می شود.

نمک دریایی کریستالهای مشابه دارد که همگی در یک زمان و در یک مکان تولید شده اند. از آنجایی که شرایط دریاها و اقیانوسها در گذر زمان تغییر چندانی نمی کند، همیشه مقدار قابل توجهی نمک از این منابع استخراج می شود.

نمک موجود در دریاها و اقیانوسها در مقایسه با نمک گرفته شده از دریاچه ها و آبهای بسته فلزات کمتری دارد. این امر باعث می شود نمک بعد از تبخیر آب خالص باقی بماند. در گونه ای دیگر از نمک که از دریاچه ها گرفته می شود برخی ناخالصی ها باید از آن گرفته شود . نمک دریایی نسبت به نمک خوراکی مواد معدنی بیشتری دارد و در نتیجه خواص آن برای بدن بیشتر است. نمک دریایی دارای طعم خاصی است که در سایر نمکها یافت نمی شود.

سنگ نمک 

هالیت یا سنگ نمک ، نمکی است که به شکل جامد و سنگی وجود دارد . این نوع نمک زمانی تشکیل می شود که آب دریا یا دریاچه تبخیر شده و نمک به شکل کریستالهای بزرگ باقی می ماند . رنگ سنگ نمک معمولا سفید است اما رنگهای نایاب دیگری نیز وجود دارد . نمک آبی مثالی از سنگ نمکی است که رنگی به رنگ آبی تیره دارد.

سنگ نمک دارای خواص درمانی در پزشکی است. به سلامت پوست و معده کمک می کند. سنگ نمک حاوی مواد معدنی است و به درمان گلودرد و میزان پایین سدیم در بدن کمک می کند.

نمک طعام 

نمک طعام نمکی است که اکثر افراد از آن استفاده می کنند و از تبخیر آبهای شور زیرزمینی تشکیل می شود . بعد از زدودن ناخالصی ها ، این نمک، برای مصرف در غذا آماده است . نمک دریایی و سنگ نمک خواص زیادی برای بدن دارند زیرا مواد معدنی زیادی دارند .

گران ترین نمک دریایی

نمک طعام قیمت بالایی ندارد زیرا توسط هر خانواده ای استفاده می شود اما برخی نمکها در سیاره ما وجود دارند که در مقایسه با نمک سفید معمولی گران ترند.

برخی سنگهای نمکی بیست برابر گران تر از نمک طعام هستند. آنچه باعث قیمت بالای نمک می شود نایاب بودن آن است. هر چه نمکی کمیاب باشد قیمت آن بالاتر است. منابع سنگ نمک در دنیا محدود است و هزاران سال طول می کشد تا کریستال آن تشکیل شود . نمک آبی ایرانی مثال خوبی از این دست است. این نمک هر ساله فقط دو تن از آن تولید می شود. که باعث می شود در مقایسه با سایر نمکها گرانتر باشد . در زیر به برخی از نمکهای نایاب و گران قیمت اشاره می کنیم :

  • نمک آبی ایرانی
  • نمک صورتی هیمالیایی
  • نمک ترافل سیاه
  • نمک آمیتیس بامبو
  • نمک بامبوی  صدف کره ای
  • نمک آبی جزیره اوشیما

چگونه نمک آبی ایرانی را تشخیص دهیم 

رنگ آبی کریستالهای این نمک آن را جذاب می کند . رنگ آبی از مواد معدنی موجود در ساختار نمک در طی هزاران سال تشکیل شده است. کریستالهای بزرگ نمک آبی ایرانی قابل رنگ شدن نیستند زیرا شبیه به نوع واقعی آن نخواهند شد . اما برخی نمک سفید را آبی کرده و آن را به جای نمک آبی ایرانی می فروشند

در زیر به سه روش برای شناسایی نمک آبی ایرانی اشاره می کنیم :

  1. کریستالهای بزرگ این نمک باید رگه های آبی رنگ داخل خود داشته باشند
  2. وقتی نمک آبی ایرانی آسیاب شود دانه های نمک سفید دیده می شوند و رنگ آبی فقط برای کریستالهای بزرگ آن دیده می شود .
  3. کریستالهای نمک آبی در ظاهر رنگ آبی ندارند . آنها تلالویی از رگه های آبی رنگ در کریستالهای خود دارند .

با انکه روشهایی برای تشخیص نمک آبی تقلبی وجود دارد، فرایند شناسایی نمک آبی خالص ساده است و توسط همگان قابل اجرا می باشد . بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید نمک آبی ایرانی است آن است که از برند قابل اعتمادی آن را تهیه کنید. مطمئن شوید که فروشنده ی برند نمک خود آن را از معدن استخراج کرده است .

نمک صورتی هیمالیایی 

این نمک جزو سنگ نمکهایی است که از مناطق نزدیک به هیمالیا مخصوصا پاکستان استخراج می شود. این نمک رنگ صورتی خود را از مواد معدنی موجود در خود که از نمک طعام متفاوت است، گرفته است . به نظر مردم نمک هیمالیایی از نمک طعام متفاوت است اما هیچ شواهد علمی در این زمینه وجود ندارد . در زیر به برخی فواید نمک صورتی اشاره می کنیم :

سدیم کمتر 

گفته می شود نمک هیمالیایی سدیم کمتری از نمک معمولی دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته نمک صورتی 98 درصد کلرید سدیم دارد . این دقیقا مانند مقدار سدیم موجود در نمک طعام است . این نمک، از نمک طعام شورتر است، و بنابراین برای پخت غذا مقدار کمتری را باید مصرف نمود .

وجود مواد معدنی بیشتر

برخی مردم بر این باورند نمک صورتی سالم است زیرا مواد معدنی بیشتری دارد  ( 84نوع ماده معدنی ) از آنجا که 98 درصد از این نمک شامل کلرید سدیم است، در دو درصد باقی مانده این نمک 84 ماده معدنی وجود دارد . حتی اگر از نظر تجربی نیز این موضوع ثابت شود، مقدار ماده معدنی موجود در این نمک کم است و نمیتواند تاثیر خاصی بر روی سلامتی بگذارد

طبیعی تر است  

نمک صورتی هیمالیایی طبیعی تر است. این سنگ نمک از کریستالهای طبیعی استخراج شده که در معادن نزدیک به هیمالیا وجود دارد و معمولا چیزی به آن اضافه نمی شود . از طرف دیگر نمک طعام تصفیه شده و با مواد معدنی دیگر و عوامل ضد کلوخه ساز ترکیب می شود. کربنات منیزیم و آلومینوسیلیسات سدیم مثالهایی از این مواد ضد کلوخه ساز می باشند. برخی ادعا می کنند نمک صورتی از نمک طعام برای بدن مفید تر است و برخی فکر می کنند فقط برای بازاریابی کردن این محصول است زیرا از نظر علمی اثبات نشده است.

نمک آبی ایرانی در مقایسه با نمک صورتی هیمالیایی 

این نمکها هر دو سنگهای نمکی معروف هستند . به نسبت گران قیمتند . زیرا نایاب بوده و به شکل سنگ نمک می باشند. سنگ های نمکی معمولا زمان زیادی برای شکل گیری کریستالهایشان لازم دارند . همچنین مصرف آن محدودیت دارد و سالانه مقدار کمی از آن استخراج می شود و به همین دلیل گران قیمت است.

ترکیبات

تحقیقات زیادی خواص نمک هیمالیایی را آزمایش کرده است زیرا شواهدی برای خواص برتر آن وجود ندارد  اما خواص نمک آبی ایرانی اثبات شده است. این واقعیت که نمک آبی رنگ خاصی دارد به دلیل وجود ترکیبات فراوان در آن است . نمک آبی ایرانی سرشار از منیزیوم و سایر مواد معدنی است.

مزه

وقتی نوبت به مزه نمک می رسد، هر دو طعم شور خاصی دارند . اما نمک آبی ایرانی مزه خاصتری دارد . این مزه در ابتدا بسیار قوی است و در انها طعم دلنشینی از خود در دهان به جای می گذارد.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمک آبی ممتاز سمنان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *