مقاله های کندو عسل

عسل حاوی چه نوع مواد مغذی برای بدن میباشد ؟

مواد مغذی موجود در عسل

عسل حاوی چه موادی مغذی ای است

این مقاله از وب سایت littlebeehouse.co.uk توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” به رشته تحریر در آمده است و کاملا اختصاصی میباشد .

عسل از چه چیزهایی ساخته شده و فواید آن چیست؟ در اینجا برخی از مهم ترین نکات تغذیه ای درباره عسل را مرور می کنیم.

1- کربوهیدرات های ساده

عسل منبعی عالی از کربوهیدرات های ساده است. شهد گل ها عمدتا از ساکارز و آب تشکیل شده است. زنبورها نیز آنزیم هایی به آن اضافه می کنند که باعث ایجاد ترکیبات شیمیایی دیگری می شود، مثلا ساکارز را به فروکتوز و گلوکز تبدیل نموده و سپس باعث خروج بخش عمده آب از آن می شود و به همین خاطر است که عسل معمولا به راحتی فاسد نخواهد شد.

2- قند

عسل 80 درصد قند دارد که بیشتر از نوع فروکتوز و گلوکز هستند. به دلیل داشتن مقدار زیادی فروکتوز، مزه عسل از قند و شکر معمولی شیرین تر است.

3- مقدار آب

18 درصد عسل از آب تشکیل شده است. بیشتر زنبورداران معتقدند که هرچه مقدار آب عسل کمتر باشد، کیفیت آن بهتر است.

4- مواد معدنی و ویتامین ها

مواد معدنی، ویتامین ها، گرده و پروتئین حدود 2 درصد از وزن عسل را تشکیل می دهند.
عسل حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی است که به متابولیسم کلسترول و اسیدهای چرب مضر در اندام ها و بافت های بدن، و در نتیجه به جلوگیری از چاقی و بهبود سلامتی ما کمک می کنند. ویتامین های موجود در عسل شامل ب6، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک هستند. برخی اسیدهای آمینه خاص هم در عسل وجود دارد. مواد معدنی موجود در عسل عبارتند از کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی. مقدار مواد معدنی عسل با اندازه گیری میزان رسانایی آن مشخص می شود و هرچه رسانایی بالاتر باشد ارزش و کیفیت عسل هم بیشتر خواهد بود. مثلا رسانایی عسل تهیه شده از گیاه مانوکا تقریبا 4 برابر عسل های به دست آمده از گل های معمولی است.

5- آنتی اکسیدان ها

یکی از مهم ترین نکات تغذیه ای درباره عسل، مقدار فراوان فنولیک اسیدها و فلاونوئیدها در آن است که آنتی اکسیدان های طبیعی قدرتمندی به شمار می روند. جهت خرید محصولات آنتی اکسیدان میتوانید از طریق وب سایت اقدام کنید.

6- کالری

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی 64 کالری انرژی دارد. در ضمن این خوراکی شیرین فاقد چربی و کلسترول است.

7- شاخص گلایسمی

یکی از مهم ترین نکات تغذیه ای درباره عسل این است که مقدار شاخص گلایسمی آن در محدوده سالم قرار دارد، یعنی قندهای موجود در آن به تدریج جذب خون می شوند. مصرف خوراکی هایی که شاخص گلایسمی بالایی دارند به دلیل افزایش ناگهانی سطح گلوکز در خون، باعث تحریک پانکراس و آزاد شدن مقدار زیادی انسولین می شود و باید سعی کنیم که تا حد امکان مصرف این نوع خوراکی ها را کاهش دهیم.

میتوانید جهت تهیه بیش از ۴۰ نوع عسل طبیعی و مورد تایید آزمایشگاه از طریق وب سایت اقدام کنید.

جهت مطالعه نسخه انگلیسی این مقاله میتوانید به آدرس وب سایت littlebeehouse.co.uk مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *