مقاله های کندو عسل

لاغری و کاهش وزن با مصرف عسل

کاهش وزن با مصرف عسل

چگونه با استفاده از عسل لاغر شویم ؟

این مقاله از وب سایت www.dabur.com توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” به رشته تحریر درآمده است و کاملا اختصاصی میباشد .

5 نکته برای استفاده از عسل به منظور کاهش وزن

اگر قصد دارید وزن خود را کم کنید، عسل می تواند برایتان بسیار مفید باشد. بعلاوه مصرف عسل ریسک بیماری های قلبی عروقی را هم کاهش می دهد.

تحقیقات اخیر نشان داده است که خوردن یک قاشق عسل هر شب قبل از خواب می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشد. البته این روش ها یک شبه وزن را کاهش نمی دهد، ولی قطعا در بلند مدت کمک کننده خواهد بود. ( همچنین مصرف عسل قبل از خواب باعث داشتن خوابی خوش خواهد شد. چنانچه علاقه دارید میتوانید مقاله ” مصرف عسل قبل از خواب برای داشتن خوابی لذت بخش ” را مطالعه کنید. )

اما چطور ممکن است که یک خوراکی شیرین و سرشار از کالری و قند بتواند چنین تاثیری داشته باشد؟ به گفته مایک مک اینس، پژوهشگر و متخصص تغذیه، این تاثیرات عسل ناشی از نیروی متابولیکی آن است. در واقع عسل باعث تغییراتی در دستگاه گوارش می شود که هوس ما برای مصرف خوراکی های شیرین را کاهش می دهد.

یکی دیگر از تفاوت های عسل با شکر این است که مواد مغذی و ویتامین های فراوانی هم دارد.

ولی یادتان باشد که مصرف بیش از حد هر چیزی ممکن است مضر باشد، و مخصوصا افراد دیابتی باید در خوردن عسل میانه روی کنند و جانب احتیاط را از دست ندهند.

حالا چطور می توانیم از عسل برای کنترل وزن خود استفاده کنیم؟

چگونه با مصرف عسل لاغر شویم ؟

برای کاهش وزن شکر را با عسل جایگزین کنید

سعی کنید تمام قند و شکری که در طول روز مصرف می کردید را با عسل جایگزین کنید. مثلا صبح زود مقداری عسل در آب گرم حل کرده و بنوشید. به جای افزودن شکر به چای یا قهوه، خوردن مربا برای صبحانه و ریختن شکر در انواع خوراکی ها، از عسل استفاده کنید.

شاید بپرسید که این کار چه فایده ای دارد. کالری و انرژی موجود در قند و شکر هیچ اثر مفیدی بر بدن ما ندارد. این نوع انرژی، که هیچ نوع ماده مغذی به بدن نمی رساند، “کالری توخالی” نامیده می شود و معمولا بدن آن را به چربی تبدیل می کند.

کربوهیدرات های تصفیه نشده مصرف کنید

خوراکی هایی مثل برنج سفید و یا آرد سفید و تصفیه شده موجود در ماکارونی می توانند باعث افزایش سریع و شدید قند خون شوند. در مقابل، برنج قهوه ای و نان ها و پاستای تهیه شده از آرد کامل و سبوس دار سرشار از فیبر هستند و به همین خاطر هضم آنها بیشتر طول می کشد و مدت طولانی تری به ما احساس سیری می دهند.

در ضمن باید سعی کنید که مقدار کل کربوهیدرات ها در غذایتان از یک چهارم بیشتر نشود، و سه چهارم دیگر غذاهای روزانه تان شامل سبزیجات و میوه ها و پروتئین باشد.

جهت خرید محصولات ارگانیکی که سرشار از فیبر هستند، میتوانید به ” محصولات فیبردار ” مراجعه کنید.

از مصرف پروتئین غافل نشوید

اگر در هر وعده غذایی مقداری پروتئین مصرف کنید مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت و بعلاوه این کار از افزایش شدید قند خون که منجر به ولع و هوس غذا خوردن می شود جلوگیری خواهد نمود. سعی کنید تا حد امکان از گوشت بدون چربی استفاده کنید تا کالری کمتری به بدن تان وارد شود، مثلا ماهی (پخته شده بدون آرد یا تخم مرغ)، مرغ (بدون پوست)، گوشت گاو (استیک یا گوشت چرخ شده با 5 درصد چربی) یا تخم مرغ می توانند گزینه های خوبی باشند.

از گرده گل به عنوان بمب پروتئین یاد میشود. برای آشنایی بیشتر با این محصول به لینک “خرید گرده گل” رجوع کنید.

جهت لاغری با عسل از رژیم غذایی خواب زمستانی پیروی کنید

رژیم غذایی خواب زمستانی رژیمی است که در هنگام خواب، وزن بدن را کاهش می دهد! تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از رفتن به رختخواب یک قاشق عسل بخورید. این کار باعث می شود که در طول خواب، کبد ما فعال شود و سرعت سوخت و ساز چربی بالا برود.

عسل عملکرد دستگاه گوارش را هم بهبود می دهد

خوردن یک یا دو قاشق عسل بعد از شام از نظر بهبود عملکرد دستگاه گوارش هم معجزه می کند، بویژه اگر شام سنگینی خورده باشید.

روش هایی برای مصرف عسل به منظور کنترل وزن و لاغری

عسل و آب گرم

نوشیدن آب همراه با عسل می تواند به کنترل وزن ما کمک کند. همانطور که گفتیم مصرف عسل در ابتدای صبح باعث می شود در طول روز کمتر هوس کنیم خوراکی های شیرین بخوریم. اگر چند قطره آب لیموی تازه هم به این نوشیدنی اضافه کنید خیلی مفیدتر خواهد شد. 

برای تهیه نوشیدنی لیمو و عسل:

  1. یک لیوان آب را بجوشانید و بعد بگذارید کمی خنک شود (موقع افزودن مواد دیگر و نوشیدن، باید آب تقریبا ولرم باشد)
  2. بین ۲ تا ۳ قاشق عسل به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل شود
  3. آب نصف یک لیمو را گرفته و در لیوان بریزید
  4. این مخلوط را خوب هم بزنید و بنوشید

مصرف عسل و دارچین برای کاهش وزن

مخلوط دارچین و عسل در آب گرم نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. ترکیب عسل و دارچین در کاهش ولع مصرف شیرینی ها بسیار موثر است. تحقیقات نشان داده است که دارچین سطح قند را در خون تثبیت می کند، و این مساله از ذخیره شدن غیر ضروری چربی هم جلوگیری می کند. پس بهتر است این اثرات دارچین را با مزایای عسل ادغام کنیم.

نکات مهم درباره استفاده از عسل برای کاهش وزن

  1. عسل را با آب جوش مخلوط نکنید
  2. عسل را در دمای بالا نپزید

انجام هر یک از کارهای فوق موجب از بین رفتن مواد مغذی موجود در عسل در اثر دمای بالا خواهد شد.

نکته آخر این است که اگر از هر نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده می کنید، باید یک مساله را همیشه در ذهن داشته باشید: غذا نخوردن هیچ کمکی به کاهش وزن نمی کند بلکه باید درست غذا بخورید.

رژیم لزوما به معنای این نیست که باید به خودتان گرسنگی بدهید. علاوه بر این عدم مصرف غذای کافی قطعا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. در واقع گرسنگی کشیدن فقط شما را از هدف تان یعنی کاهش وزن دور خواهد کرد.

جهت خرید بیش از ۴۰ نوع عسل طبیعی میتوانید از طریق وب سایت “ارگانیک شو” که ارائه دهنده انواع محصولات سالم و ارگانیک میباشد، اقدام کنید.

جهت مطالعه نسخه انگلیسی این مقاله میتوانید به آدرس وب سایت https://dabur.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *