مقاله های کندو عسل, مقاله های مسائل جنسی

درمان عفونت های قارچی واژن با عسل

درمان عفونت های قارچی واژن با عسل

درمان عفونت های قارچی واژن با استفاده از عسل

با توجه به  اهمیت موضوع و پست های غیر علمی درسایر وب سایت ها ، تصمیم گرفتیم تا این موضوع را از منابع علمی و پزشکی ترجمه و ویرایش کنیم و در اختیار شما مخاطبان عزیر قرار دهیم . منبع این مقاله در انتها قرار گرفته است .

این مقاله از وب سایت doctorsbeyondmedicine.com توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” به رشته تحریر در آمده است و کاملا اختصاصی میباشد .

چگونه از عسل به صورت واژینال در درمان عفونتهای قارچی استفاده کنیم

عسل یکی از موادی است که به بهبود عفونت قارچی یا عفونت کاندیدا کمک می کند. اما سوالی که وجود دارد این است که چطور عسل را به صورت واژینال میتوان مصرف کرد؟ میتوانید چند روغن گیاهی طبیعی و بی خطر را به عسل اضافه کرده و  ترکیب را در ناحیه واژن استعمال کنید. این درمان خانگی و قدرتمند به طور کامل عفونتهای قارچی را از بین می برد. 

یکی از متخصصان طب گیاهی دکتر جیمز دوک در کتابش ، داروخانه سبز، می گوید : ترکیب کردن چند گیاه اثرگذاری مضاعفی ایجاد می کند. معمولا  مواد شیمایی گیاهی موجود در یک گیاه به شکلی خاص در درمان یک بیماری کمک می کنند. وقتی ترکیبات شیمایی گیاهی دیگری به آن اضافه میکنید دارویی بدست می آورید که به شیوه های مختلف به بیماری حمله می کند، و باعث هم افزایی شفابخشی می شود. در نتیجه چند ترکیب گیاهی مختلف را انتخاب کنید تا در ترکیب با عسل بهترین داروی خانگی درمان عفونت قارچی واژن را بدست آورید. 

درمان عفونت قارچی واژن با عسل و دارچین

یکی از درمانهایی که مزه خوبی هم دارد و باعث بهبود عفونت قارچی (عفونت کاندیدا) می شود عسل و دارچین است. عسل خواص ضد کاندیدایی ( نوعی قارچ واژن) دارد. حال کمی در مورد خواص دارچین توضیح می دهیم.

چگونه دارچین در درمان عفونت واژن کمک میکند ؟

ما معمولا در خانه پودر چوب دارچین را مصرف می کنیم. در تحقیقی آزمایش شد که چطور کاندیداهایی که نسبت به فلوکونازول مقاوم بودند به پودر چوب دارچین واکنش نشان میدهند. در این تحقیق مشخص شد که چوب دارچین رشد گونه های کاندیدا را در  غلظت 30/0 میلی گرم در میلی لیتر مهار می کند. بنابراین میتوانید از این داروی طبیعی و بی خطر برای گرفتن نتیجه مشابه در ناحیه واژن استفاده کنید. دارچین گیاهی عالی برای استفاده در سویه های مقاوم به داروی کاندیدا نیز می باشد. مقداری پودر دارچین تازه به عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید. 

چوب دارچین دارای  ماده شیمیایی اوژنول به میزان 5 تا ده درصد است که قابلیت کشتن قارچ کاندیدا را دارد. تحقیقات زیادی در مورد دارچین و سینامالدهید و تأثیرات آن بر گونه های کاندیدا انجام شده است. نتایج مطالعه در مورد تأثیر سینامالدئید بر روی کاندیدای آلبیکانس (مخمر مسئول حدود 80٪ از عفونت های قارچی) نشان میدهد که غلظت بسیار کمی از سینامالدئید می تواند باعث مهار و از بین بردن کاندیدای آلبیکانس شود. 

اگر در حال حاضر داروی ضد قارچی برای بهبود عفونت قارچی واژن مصرف می کنید، دارچین به کاهش فعالیت زیست لایه ای  کاندیدا کمک می کند و  هنگامی که به طور همزمان با چنین داروهایی استفاده شود،  باعث هم افزایی درمانی میشود.  

اگر عفونت قارچی دارید زیست لایه های از پیش تشکیل شده ی کاندیدا مشکلات زیادی برایتان ایجاد می کنند. در تحقیقات گزارش شده است که کاندیداهایی که دارای چنین زیست لایه هایی هستند، در صورت بروز 1024 برابر بیشتر در برابر داروهای ضد قارچی مقاومت می کنند. 

در نتیجه اگر میخواهید به شکل موثری عفونت قارچی را از بین ببرید باید این زیست لایه ها را نابود کنید.

تحقیق نتایج امیدوارکننده ای داشته و نشان می دهد که دو ماده اصلی چوب دارچین یعنی اوژنول و سینامالدئید فعالیتهایی خوبی در مقابله با زیست لایه ها انجام می دهند. اوژنول و فلوکونازول نیز ترکیب خوبی برای مبارزه با کاندیدای آلبیکانس هستند. اگر روغن دارچین دارید میتوانید آن را با عسل ترکیب کنید.

در نتیجه پیشنهاد میشود عسل را با روغن دارچین ترکیب کنید و توسط اپلیکاتور ( سرنگ واژینال ) به داخل واژن تزریق کنید .

پیشنهاد میشود جهت مشاهده و مقایسه بیش از ۱۵ نوع عسل کاملا ارگانیک و همچنین ۲۰ نوع از بهترین عسل های خام و حرارت ندیده به لینک ”  خرید عسل ارگانیک ” مراجعه کنید.

درمان خانگی عفونت قارچی واژن با عسل و سیر

سیر یکی دیگر از مواد بی خطر است که در هر فروشگاهی یافت می شود. خوشبختانه سیر داروی گیاهی ضد کاندیدای بسیار خوبی است. سیر از زمان فراعنه مصری استفاده می شده و ترکیب عسل و سیر از روزگاران قدیم برای درمان دندان درد به کار می رفته است. شما میتوانید با ترکیب عسل و سیر له شده یک داروی گیاهی عالی برای درمان کاندیدا بسازید که هزینه آن بسیار کمتر از داروهای شیمیایی است. 

تحقیقات و مطالعات زیادی خواص ضد کاندیدایی سیر را نشان داده اند. در تحقیقی صورت گرفته در سال 2004 نمونه ای شامل ده سویه مختلف کاندیدا از بیماران مختلف جمع آوری شد. تحقیقات نشان داد که 15 میلی گرم از سیر توان کشتن مخمر کاندیدا را دارد. 

برای استفاده از سیر چند حبه آن را در مخلوط کن له کنید. اجازه دهید ترکیب 10 دقیقه استراحت کند تا آلین و آلیناز موجود در سیر با هم ترکیب شده و ماده شیمیایی قدرتمند آلیسین را بوجود آورند. بعد از استراحت، سیر له شده را  به عسل اضافه کنید و آن را روی واژن خود بمالید. قبل از استعمال ترکیب عسل و سیر، واژن خود را با آب بشویید. 

این عمل را در شب انجام دهید و اجازه دهید تا صبح ترکیب در ناحیه واژن بماند. صبح واژن را بشویید و روی آن اسیدوفیلوس تازه کشت داده شده بمالید. میتوانید از ماست خانگی هم استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که اسیدوفیلوس زنده باشد. این پروبیوتیک مفید  با مصرف قندها و دفع اسید لاکتیک به کاهش عفونت های مخمری در آینده کمک می کند.

درمان خانگی عفونت قارچی واژن با ترکیب گیاهان دارویی با عسل

اگر چند مورد از گیاهان دارویی را در دسترس دارید آنها را با عسل خود ترکیب کنید. از سیر، دارچین، پوست گردوی سیاه یا اسانس روغنی کاندیسیدال استفاده کنید و یک داروی خانگی موثر برای درمان عفونت قارچی بسازید. 

عسل خام و درمان کاندیدا (عفونت قارچی)

فراوری کردن عسل شامل دما دادن و تصفیه کردن آن است. گونه ای از کاندیدا که برای ارزیابی خواص ضد قارچی عسل آزمایش شده کاندیدای آلبیکانس ( مخمر قارچی ای که مسبب بیشتر عفونتهای قارچی است) است. در تحقیقی که بدین منظور انجام شد 17 گونه از عسل های مختلف مورد آزمایش قرار گرفت. گیاهانی که زنبورهای عسل از آنها برای تولید عسل استفاده می کردند شامل گونه های زیر گیاهی بودند :

  • انگمی لکه دار
  • اکالیپتوس زرد
  • اکالیپتوس قرمز پوست رشته ای
  • ترکیب کلزا  و اکالیپتوس قرمز پوست رشته ای
  • نمونه خالص از عسل کلزا

در این مطالعه حداقل غلظت بازدارندگی هر عسل بیان شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد در مهار کاندیدا آلبیکانس تفاوت کمی در توانایی عسل فرآوری شده و عسل خام وجود دارد. در برخی موارد، کاندیدا توسط عسل فرآوری شده حتی بهتر نیز متوقف شده است و این یعنی باید از عسل خام استفاده کنید. در این تحقیق نتیجه گرفته شد که مولفه ای که مسئول توانایی مهار قارچهاست تنها به میزان قند موجود در عسل وابسته نیست.  گونه های گیاهی ای که زنبورهای عسل شهدشان را از روی آنها جمع می کنند تعیین می کند که یک عسل خاص در از بین بردن عفونت کاندیدا چه تاثیری خواهد داشت. مواد شیمیایی مختلف موجود در عسل مسئول این اختلاف می باشند. شما میتوانید مواد شیمیایی گیاهی ضدقارچی را به همراه گیاهان دارویی پودر شده و اسانسهای روغنی به عسل خود اضافه کنید. توصیه ما استفاده از عسل کلپوره میباشد .

آیا برای درمان عفونت واژن عسل بخوریم ؟

در صورت ابتلا به عفونت قارچی خوردن عسل راه حل مناسبی نیست، بله مقادیر کم عسل باعث تغذیه کاندیدا می شود. عسل وقتی روی واژن، دهان یا سایر اندامهای خارجی بدن استعمال شود به شکل یک درمان طبیعی عمل می کند. اما وقتی عسل را بخورید، اسید و آنزیمهای معده،  قندهای آن را تجزیه و آن را رقیق می کنند. وقتی عسل با سایر مواد در معده شما رقیق می شود، قدرت کنترل رشد بیش از حد کاندیدا را از دست می دهد.در نتیجه شما نمیتوانید عفونت قارچی را با خوردن عسل برطرف کنید. بلکه برعکس با اضافه کردن میزان شکر در بدنتان خوراک کاندیدا را تامین می کنید.  برای مشکلات سیستمیک کاندیدا، روی گیاهان ضد قارچ، اسانسهای روغنی و  اضافه کردن پروبیوتیک به رژیم غذایی خود  تمرکز کنید. اگر رژیم کم قندی را ادامه دهید با قدرت میتوانید به جنگ عفونت قارچی بروید. 

عسل و عفونتهای قارچی

پس آیا واقعا میتوان از عسل برای درمان عفونت قارچی استفاده کرد؟ بله قطعا میتوانید. درمان عفونت قارچی با عسل موثر است. 

دلیل اصلی توانایی عسل در مقابله با عفونت قارچی میزان قند بالای آن است. همانطور که پختن برخی از غذاها در شکر از فساد آنها جلوگیری می کند، باکتری ها و قارچها به دلیل تمرکز میزان بالای قند عسل از فعالیت باز می مانند. عسل از اسمولاریته ( فشار اسمزی)  بسیار بالایی برخوردار است (درجه بالایی از ذرات املاح موجود در حلال). بنابراین قندهای فراوانی در آن موجود است. شاید به همین دلیل است که عسل خواص ضد میکروبی زیادی دارد و مرهم بسیار خوبی برای زخمهاست. عسل پ هاش ( اسیدیته) پایینی دارد و قارچهای کاندیدا از محیطهایی با پ هاش پایین خوششان نمی آید.  در یکی از تحقیقات انجام شده نمونه ای شامل گونه های مختلف کاندیدا از جمله کاندیدای آلبیکانس، گلابراتا و دوبلینینسیس جمع آوری شد. از این بین، کاندیدای گلابراتا از همه نسبت به عسل مقاومتر و کاندیدای دوبلینینسیس آسیب پذیرتر بود. اما غلظت مناسبی از عسل، توانست فعالیت تمامی قارچها را متوقف کند. بنابراین استعمال عسل در ناحیه واژن یا پوست بسیار موثر است.  

عسل طبیعی حاوی مواد شیمیاییِ گیاهی برای درمان عفونت واژن

نوع شهد گلهای جمع آوری شده توسط زنبورهای عسل قطعاً بر توانایی آن در جلوگیری از عفونت قارچی تأثیر می گذارد. برخی از انواع عسلها تاثیر کمتری نسبت به سایر عسل ها دارند. این امر به این بستگی دارد که شهد از چه نوع گیاهی جمع  آوری شده باشد. عسل حاوی پلی فنول (یک ماده شیمیایی آلی حاوی فنل های فراوان ؛ فنل یک ترکیب آلی معطر است که به عنوان اسید کربولیک نیز شناخته می شود) و فلاونوئید (دسته ای از متابولیت های گیاهی که از طریق مسیرهای علامت دهی سلولی و تاثیرات آنتی اکسیدانی به بدن کمک می کنند) است و این مواد شیمیایی دارای خواص بیولوژیکی  از جمله  فعالیت ضد قارچی هستند. در آزمایش انجام شده روی عسلهای مختلف میزان قدرت آنها از نظر خواص ضدقارچی به ترتیب زیر مشخص شده است:

۱ – عسل چندگیاه

عسل اوکالیپتوس

عسل بهارنارنج

میتوانید معرفی ویدیویی عسل های چند گیاه ، اوکالیپتوس و بهارنارنج را ببینید .

از آنجا که عسل مصنوعی نیز کاندیدا را متوقف می کند، می توانید قبل از استفاده با افزودن مقداری اسانس روغنی به عسل، مواد شیمیایی طبیعی عسل واقعی را شبیه سازی کنید. این بهترین شیوه برای راحت شدن از شر عفونتهای قارچی به شکل طبیعی است. 

نتیجه گیری

روی هم رفته عسل یک درمان طبیعی بسیار خوب برای عفونتهای قارچی است. عسل ماده ای طبیعی و بی خطر است که به راحتی قابل دسترسی است. حتی عسلهای مصنوعی هم موثرند.  

این مقاله از وب سایت doctorsbeyondmedicine.com توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” به رشته تحریر در آمده است و کاملا اختصاصی میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *