مقاله های کندو عسل

آیا عسل خواب آور است ؟

آیا عسل خواب آور است ؟

آیا عسل خواب آور است؟

این مقاله از وب سایت dabur.com توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” به رشته تحریر در آمده است و کاملا اختصاصی میباشد .

با مصرف عسل، خواب راحتی داشته باشید

آیا شما هم برای به خواب رفتن مشکل دارید؟ خیلی از مردم دچار مشکل بی خوابی هستند غافل از این که احتمالا یک داروی بسیار مفید و موثر برای رفع بی خوابی در خانه دارند… بله، عسل خواب آور است.

مصرف عسل برای داشتن خوابی راحت

اگر قبل از خواب یک یا دو قاشق غذاخوری عسل میل کنید، می توانید خیلی راحت تر به خواب بروید. ولی عسل چطور می تواند به داشتن خوابی آرام و راحت کمک کند؟

به گفته پژوهشگران، با مصرف خوراکی های غنی از ماده ای به نام اسید آمینه تریپتوفان که برای تولید سروتونین در بدن لازم است، می توانیم خواب بهتری داشته باشیم. سروتونین یک ماده شیمیایی است که با استفاده از تریپتوفان در مغز ما ساخته می شود و به مغز پیغام می دهد که وقت خواب است، و همچنین بدن را ریلکس و برای خواب آماده می کند. در واقع عسل خواب آور است چون تریپتوفان دارد.

عسل چگونه به داشتن خوابی راحت کمک میکند ؟

اما عسل از یک راه دیگر هم به داشتن خوابی خوش کمک می کند. یکی از روش های مهم ذخیره انرژی در بدن ما، تبدیل انرژی اضافه به گلیکوژن و ذخیره آن در ماهیچه ها و کبد است. بدن هر ساعت حدود 10 گرم گلیکوژن مصرف می کند در حالی که کبد یک فرد بزرگسال فقط می تواند 75 تا 100 گرم گلیکوژن را در خود ذخیره نماید. بنابراین اگر شام را حدود ساعت 6 بعد از ظهر بخوریم و مثلا ساعت 11 و نیم شب به رختخواب برویم، ممکن است تقریبا نیمی از گلیکوژن ذخیره شده در کبد را مصرف کرده باشیم و در طول خواب، دچار کمبود گلیکوژن شویم.

پیشنهاد میشود جهت مشاهده و مقایسه بیش از ۱۵ نوع عسل کاملا ارگانیک و همچنین ۲۰ نوع از بهترین عسل های خام و حرارت ندیده به لینک ”  خرید عسل ارگانیک ” مراجعه کنید.

مصرف عسل چه تاثیری روی کبد میگذارد ؟

خوردن کمی عسل قبل از خواب دوباره کبد را پر از گلیکوژن می کند و به همین خاطر می توانیم خواب راحتی داشته باشیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید طرفداران روشی جدید که به “رژیم غذایی خواب زمستانی” معروف شده است، معتقدند که با مصرف مقداری از خوراکی های سرشار از فروکتوز مانند عسل قبل از خواب می توان چربی سوزی و استقامت بدن را افزایش داد. آنها عقیده دارند که بهترین زمان برای سوزاندن چربی ها، هنگام خواب است.

در هر صورت خوردن مقداری عسل قبل از خواب می تواند به روند بازیابی و بازتوانی طبیعی بدن ما کمک کند. این روش سال ها توسط بسیاری از مردم مورد استفاده قرار گرفته و نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

همچنین در مورد مصرف عسل و تاثیر آن بر روی خواب مقاله ای از وب سایت diethive.com ترجمه شده است که میتوانید برای مطالعه آن به مقاله ” مصرف عسل قبل از خواب برای داشتن خوابی خوش ” مراجعه کنید.

جهت مطالعه نسخه انگلیسی این مقاله میتوانید به آدرس وب سایت dabur.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *