مقاله های کندو عسل

مصرف عسل برای فشار خون بالا

مصرف عسل برای فشار خون بالا

مصرف عسل برای فشار خون بالا

این مقاله از وب سایت livestrong.com توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” به رشته تحریر در آمده است و کاملا اختصاصی میباشد .

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا تخمین می زند که حدود 67 میلیون بزرگسال آمریکایی مبتلا به فشار خون بالا هستند. پرفشاری خون را گاهی “قاتل خاموش” هم می نامند چون علایم خاصی ندارد، و می تواند خطر سکته مغزی و قلبی را افزایش دهد. برای کنترل فشار خون باید سبک زندگی خود را تغییر داده و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنیم، ولی در برخی موارد یک گزینه دیگر هم وجود دارد: با توجه به نتایج برخی تحقیقات، به نظر می رسد که مصرف عسل فشار خون را پایین می آورد.

ترکیب شفابخش عسل

آنطور که در کتاب ” نسخه عسل : نیروی شگفت انگیز عسل به عنوان یک دارو ” آمده است، در طب سنتی روسیه از عسل گندم سیاه برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. نویسنده کتاب “قدرت های شفابخش عسل” هم دلیل کاهش فشار خون در اثر مصرف عسل را الیگوساکاریدهای موجود در آن می داند (نوعی کربوهیدرات که دارای اثر آنتی اکسیدانی است). عسل علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی حاوی انواع ویتامین ها، پروبیوتیک ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنزیم ها نیز هست.

محصولات مفید

نتایج تحقیقات در مورد تاثیر عسل در کاهش فشار خون

در یک مطالعه که در شماره ژانویه 2011 مجله طراحی و کشف دارو منتشر شده آمده است که عسل در موش های صحرایی که رژیم غذایی پر کالری مصرف می کنند، اثر محافظتی در برابر فشار خون بالا دارد. پژوهش دیگری که در سال 2011 در مجله بین المللی علوم مولکولی منتشر شد هم نشان داد که مصرف عسل فشار خون سیستولیک را در موش های صحرایی مدل پرفشاری خون (SHR) کاهش می دهد.

جهت مطالعه نسخه انگلیسی این مقاله میتوانید به آدرس وب سایت  livestrong.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *